Terminsplaneringar i sv, VT13
7B
Vecka |
Arbetsområde/moment |
35 |
Lära känna / diagnos samt skrivuppgift |
36 |
Robinsonader – fakta, utdrag, skrivuppgift samt boken Kensukes rike |
37 |
Robinsonader |
38 |
Robinsonader |
39 |
Robinsonader |
40 |
Robinsonader |
41 |
Ett hål om dagen |
42 |
Ett hål om dagen |
43 |
Ett hål om dagen |
44 |
lov |
45 |
Ett hål om dagen |
46 |
Ett hål om dagen |
47 |
Muntlig presentation |
48 |
Muntlig presentation |
49 |
Grammatik |
50 |
Grammatik |
51 |
Grammatik |
8B
Vecka |
Arbetsområde/moment |
35 |
Hjärtans fröjd |
36 |
Hjärtans fröjd |
37 |
Hjärtans fröjd |
38 |
Krönika |
39 |
Krönika |
40 |
Krönika |
41 |
Tema SKRÄCK |
42 |
Tema SKRÄCK |
43 |
Tema SKRÄCK |
44 |
lov |
45 |
Tema SKRÄCK |
46 |
Källkritik/Faktauppsats |
47 |
Källkritik/Faktauppsats |
48 |
Källkritik/Faktauppsats |
49 |
Muntlig presentation (om faktauppsats) |
50 |
Muntlig presentation (om faktauppsats) |
9B
Vecka |
Arbetsområde/moment |
35 |
Skrivuppgift: mina ambitioner inför sista året på Skogsängsskolan |
36 |
Tema media – tidningens delar. Merparten av arbetet handlar om textgenrer, såsom krönika, artikel m.m. |
37 |
Tema media |
38 |
Tema media |
39 |
Tema media |
40 |
Tema media |
41 |
Tema förintelsen – Eleverna läser Pojken i randig pyjamas, ser filmen Swing Kids med arbetsuppgift samt arbetar med övrig uppgifter (som t.ex. argumenterande text). |
42 |
Tema förintelsen |
43 |
Tema förintelsen |
44 |
Lov |
45 |
Tema förintelsen |
46 |
Tema förintelsen |
47 |
Inför nationella prov Träning i läsförståelse och muntlig presentation |
48 |
Inför nationella prov Träning i läsförståelse och muntlig presentation |
49 |
Inför nationella prov Träning i läsförståelse och muntlig presentation |
50 |
Inför nationella prov Träning i läsförståelse och muntlig presentation |